Maar liefst 40 jaar (!) lang was te zien hoe deelnemers met zelfgemaakte auto’s, boten, vliegtuigen en andere vervoersmiddelen een poging deden een parcours af te leggen zonder een nat pak te halen. Ron gaat op bezoek bij de bedenker van dit format en gaat in gesprek met oud-deelnemers en -presentatoren. Waarom was Te Land, Ter Zee En In De Lucht zo’n succes?
Schitterende Heineken “Te land, ter zee en in de lucht” parodie
In de nieuwe Heineken clip-campagne, (sept. 2019) staan de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. De ‘ster’ van de nieuwe campagne is het Heineken-krat. In rap tempo wisselen daarin humoristische- en herkenbare tijdsepisodes zich af. Heel herkenbaar daarin is het bekende “Te Land, Ter zee en in de Lucht” podium met creatieve deelnemers creatie. Het sluit af met het groene Heineken kratten kunstwerk voor het Rijksmuseum. Daar moet het de te wereldberoemde “I love Amsterdam” snel vergeten worden door het nieuwe kunst uiting woord “Biertje”?
Voor de echte Te land, Ter Zee en in de lucht foto’s en geschiedenis lees je mijn boek “38 jaar Te land, te Zee en in de Lucht”.